New logo faculty social sciences
univ logo

תוכנית ה-MBA הכללית למנהלים


מועדי ההרשמה לתוכנית

פירוט קורסים ותקצירי סילבוסים

 

מערכת שעות מחזור כ"ט, 2025-2023 - כיתות זהבית וזיתנית

מערכת שעות מחזור כ"ח, 2024-2022 - כיתות וינקה ווניל

מערכת שעות מחזור כ"ז, 2023-2021 - כיתות הדר והרדוף

 

התוכנית

תוכנית ה-MBA הכללית למנהלים היא הוותיקה והעיקרית בבית הספר למנהל עסקים. התוכנית מתקיימת ברובה בעברית ונועדה לגברים ולנשים באמצע הקריירה. בבחירת הלומדים לתוכנית אנו שמים דגש מיוחד על בגרות וניסיון ניהולי, המשולבים עם יכולת אקדמית ויכולת עבודה בצוות. חברי סגל בית הספר ומוסמכים מכל המחזורים מעורבים אישית בהליך הבחירה והקבלה לתוכנית. 

סגל ההוראה בבית הספר מציע חשיפה מיטבית לעולם העסקים במאה ה-21, תוך יצירת קשר בין הפרקטיקה בשטח לאקדמיה. כל חברי הסגל האקדמי הבכיר הם בעלי מוניטין אקדמי, העומד בשורה אחת עם חברי סגל באוניברסיטאות מובילות בעולם. חברי סגל נוספים מרצים בבית הספר על בסיס מומחיות בתחומים הדרושים לתוכנית. כמו כן, בית הספר מארח פרופסורים ומומחים בכירים מחו"ל, מהארץ ומהתעשייה כדי לתת דגש לתהליכים עולמיים בעולם שנעשה גלובלי יותר מתמיד.

תוכני הלימוד נבנים על בסיס ניסיון וידע שהצטברו בבתי ספר למנהל עסקים מובילים בעולם, עם התאמות לצרכים הייחודיים של ארגונים בישראל. תפיסת ההוראה של בית הספר מתבססת על חידוש תוכני הלימוד והתאמתם לממצאי מחקר עדכניים ולמציאות בסביבה המשתנה. חברי הסגל עוסקים במחקר אקדמי בתחומם, במתן ייעוץ לתאגידים פרטיים וציבוריים ובהוראה בחוגים מעולים בחו"ל. פעילויות אלה מבטיחות קשר הדוק עם ההתפתחות במחקר ובעולם העסקים.

אנו מאמינים שלמידה היא רב-ממדית. בהתאם לכך, הסטודנטים לומדים מהידע של חברי הסגל, כמו גם מניסיונם של חבריהם לספסל הלימודים. לכן, אנו מדגישים בחירת לומדים בעלי ניסיון מקשת רחבה של עיסוקים וארגונים. התוכנית מעודדת עבודה בצוות בהכנת פרויקטים ומשימות. בעבודות אלו, תוך כדי לימוד הקורסים השונים, מעודד הלומד לתרום מניסיונו וליהנות מניסיונם של חבריו לקבוצה ולכיתה.


הלומדים

הלומדים עומדים במרכז ההוויה של בית הספר. הם חוליית הקישור בין העולם האקדמי לבין הקהילה העסקית והניהולית. הם באים מקהילה זו, סופגים ידע ומומחיות ושבים לקהילה ליישמם. על כן, פרופיל הסטודנטים בתוכנית הוא בר-תחרות עם תוכניות MBA טובות בעולם ובארץ. 

הסטודנטים באים ממגוון רחב של מקצועות, תחומי פעילות בארגוניהם ורקע אקדמי. גילם הממוצע בעת הקבלה ללימודים הוא 35 והם בעלי 7 שנות ניסיון ממוצע בעבודה ולאחר קבלת תואר אקדמי ראשון (שלוש שנים נדרשות כמינימום). כמחצית מהסטודנטים בעלי השכלה הנדסית/כמותית (אזרחית, מחשבים, מכונות, כימית, תעשייה וניהול ועוד), וכרבע מהתלמידים בעלי תואר אקדמי בכלכלה וניהול. היתר בעלי השכלה משפטית, או תואר ראשון ומעלה במדעי החברה, מדעי הטבע ומדעי הרוח. כשליש מכל מחזור הוא נשים.

תחומי העיסוק של הסטודנטים מגוונים. כמחציתם מגיעים מהתעשייה ובעיקר תעשייה עתירת-ידע. המחצית השנייה כוללת סטודנטים מענפי השירותים (בנקאות, ביטוח, שירותי מחשב וניהול), אנשי צבא וארגונים ללא כוונת רווח.


משך הלימודים

הלימודים מרוכזים בשני ימי לימוד בשבוע - ימי חמישי בין השעות 21:00-15:00 (תרגולים מתחילים בשעה 14:00) וימי שישי בין השעות 14:00-08:00. הלימודים מתפרשים על פני 7 תקופות רצופות, הנמשכות כל אחת 9 שבועות. הלימודים מתחילים בחודש אוקטובר/נובמבר, ומסתיימים בפברואר/מרץ של השנה העוקבת, סה"כ כ-16 חודשים.

שיעורי השלמה, בחינות וסמינרים יתקיימו לעיתים גם בימות השבוע האחרים. הודעה על כך תימסר מראש.


מאפיינים ייחודיים נוספים של התוכנית

לימודים ועבודה במקביל: הקורסים מרוכזים בשני ימי לימוד בשבוע. סידור זה מאפשר ללומדים לרכוש תואר שני בלי לקטוע מסלולי קידום.

משך לימודים קצר: כאמור, הלימודים מתפרשים על פני 7 תקופות רצופות של 9 שבועות. משך הזמן הקלנדרי של הלימודים קצר מרוב תוכניות הלימוד המקבילות בארץ.

חווית לימודים איכותית: הלימודים מתקיימים בקבוצה מגובשת וקטנה יחסית. הרקע האקדמי ההטרוגני של הלומדים והניסיון הניהולי הרב-גוני שלהם, מאפשרים חילופי רעיונות בין המשתתפים.

שילוב בין תיאוריה למעשה: התוכנית משלבת בין מרצים מהאקדמיה לבין מרצים מהשטח, הן מהארץ והן מחו"ל. המרצים בתוכנית מדגישים את האוריינטציה היישומית של החומר הלימודי, והשילוב בין התיאוריה למעשה תורם לאיכות הניסיון ולחוויית הלמידה בתוכנית. 


תנאי הרשמה ותהליך המועמדות

כולים להירשם ולהגיש מועמדות לתוכנית נשים וגברים העונים על התנאים הבאים: 

1. בעלי.ות תואר בוגר.ת אוניברסיטה בציון גמר של 80 ומעלה, ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל*.
2. עדיפות לבעלי.ות ניסיון ניהולי/מקצועי של 3 שנים לפחות.
3. בעלי.ות ידיעה ושליטה בשפה האנגלית ברמה נאותה.

* מועמדים.ות בוגרי.ות אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן בוגרי.ות אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה-GRE כתנאי לקבלתם.
 פרטים נוספים על מבחן ה-GRE ניתן למצוא בתקנון לימודי תואר שני ובקישור http://www.ets.org/gre

מועמד/ת בעל/ת תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב/ת לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה כתנאי קבלה.  

כמו כן על המועמדים.ות לאחר ביצוע הרשמה:
1. לעמוד בבחינת ה-GMAT (עבור תוכנית המנהלים), הכוללת חלק כמותי וחלק מילולי, וקיבלו גם ציון כללי, או בבחינת כניסה בית-ספרית, הכוללת חלק כמותי, חלק מילולי וחלק באנגלית.    
   * מועמדים.ות בעלי.ות תואר שלישי מאוניברסיטאות מוכרות, יקבלו פטור מבחינת הכניסה.
   * מועמדים.ות בעלי.ות תואר שני ו/או נושאי.ות משרות בכירות בניהול, רשאים.ות לבקש פטור מבחינת ה-GMAT / בחינת הכניסה הבית-ספרית.
   * מועמדים.ות בעלי.ות רקע אקדמי מתאים בתחום הכמותי, רשאים.ות לבקש פטור מבחינת ה-GMAT / בחינת הכניסה הבית-ספרית.
   ועדה בית-ספרית תדון בכל הבקשות, אותן יש להגיש באמצעות מרכזת התוכנית.

2. לעבור ראיון לאחר עמידה בבחינת ה-GMAT / בחינת הכניסה הבית-ספרית, או לאחר קבלת פטור ממנה.


שכר לימוד 

תלמידי תואר שני במנהל עסקים ישלמו עבור כל התוכנית שכר לימוד אוניברסיטאי רגיל של שנתיים אקדמיות + תשלומים נלווים (תשלומי אבטחה, שירותים וכיו"ב), בכפוף לתקנון שכ"ל.

משך התוכנית - שתי שנות לימוד אקדמיות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למדור שכר לימוד.


בעלי תפקידים

פרופ' מיכל בירון

ראש אקדמי של התוכנית

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

מרכזת התוכנית

דוא"ל:This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
טלפון: 04-8249581

facebook-icon youtube-icon youtube-icon

צור קשר

bschool@hevra.haifa.ac.il

קומה 9 בניין רבין, אוניברסיטת חיפה,
שד' אבא חושי 199, הר הכרמל, ת"ד 3338, חיפה 3103301

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאוניברסיטת חיפה | הפקולטה למדעי החברה

© 2024 כל הזכויות שמורות לאוניברסיטת חיפה | בוצע ע"י צוות מחשוב של הפקולטה למדעי החברה