New logo faculty social sciences
univ logo

ד"ר קרן תורג'מן-לופו

Image

נושא המחקר: גישה רבת פנים לחקר יוממות

מנחים: פרופ' מיכל בירון ופרופ' שי צפריר 

תקציר: עבודת הדוקטורט שלי עסקה בבחינת השפעתם של גורמים הקשורים למקום העבודה (פסיכולוגיים, תפיסתיים ונורמטיביים) על התנהגויות עובדים במהלך נסיעתם אל/מ מקום העבודה. במסגרת המחקר, איתרתי גורמים שלא נחקרו ואשר יש להם חשיבות ניהולית. למשל, במאמר שפורסם ב-European Journal of Work and Organizational Psychology, נבחן הקשר שבין גורמי לחץ פסיכולוגיים הקשורים למקום העבודה לבין התנהגות עובדים בנסיעתם אל/מ מקום העבודה. בנוסף, פיתחתי ותיקפתי שאלון להערכת נורמות יוממות, אשר באמצעותו בחנתי את ההשפעה המתווכת של נורמות מתירניות בקשר שבין לחץ להתנהגויות בנסיעת היוממות.

תקופת הלימודים לדוקטורט הינה תקופה הדורשת התמדה והשקעת משאבים רבים. יחד עם זאת, בהסתכלות לאחור, אני יכולה לציין שהעבודה במסגרת זו היוותה עבורי גם מקור להנאה, תחושת סיפוק וחדוות יצירה אקדמית. במהלך לימודי הדוקטורט בפקולטה לניהול, זכיתי להכיר אנשים מדהימים, ביניהם חוקרים בכירים וקולגות, אשר חלקם נשארו חברים טובים לחיים. את העבודה תחת הנחייתם של פרופ' שי צפריר ופרופ' מיכל בירון אני יכולה לתאר כשילוב מיוחד של מתן חופש ועצמאות מחד, ומקור בלתי נדלה של תמיכה, הכוונה מדויקת והשראה מאידך.
לאחר סיום הדוקטורט השלמתי פוסט-דוקטורט בפקולטה לניהול ע"ש קולר, באוניברסיטת תל-אביב. כיום, בנוסף להיותי ראש התוכנית לחברה והתנהגות במכללה האקדמית רמת גן, אני גם עמיתת מחקר באוניברסיטת חיפה. המחקרים שלי מתמקדים בתחומי רווחה נפשית של עובדים (employee well-been), ובעיקר בהשפעות של ביטויים פיזיים ונפשיים של לחץ, איזון בין עבודה לחיים הפרטיים, עבודה מרחוק ופרקטיקות ארגוניות בניהול משאבי אנוש.

facebook-icon youtube-icon youtube-icon

צור קשר

bschool@hevra.haifa.ac.il

בניין רבין קומה 9, אוניברסיטת חיפה,
שדרות אבא חושי 199, הר הכרמל,
ת"ד 3338, חיפה 3103301

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאוניברסיטת חיפה | הפקולטה למדעי החברה

© 2020 כל הזכויות שמורות לאוניברסיטת חיפה | בוצע ע"י צוות מחשוב של הפקולטה למדעי החברה

Please publish modules in offcanvas position.